Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 24 november 2010

Sortering

Jag sitter och sorterar bilder.
Det är jobbigt men inte svårt. Och det måste göras, jag behöver hitta de bilder jag kan använda på en utställning jag ska ha i februari-mars.
Bilderna ligger osorterade sedan månader. I två olika datorer. Med ofullständig programvara. Det är lite stökigt...
Sen ska jag sortera samlingar också och tänka, skriva och arrangera. Hitta teckningar eller göra nya. Och så pussla samman allt till de berättelserna jag vill berätta med sammanhang och trådar emellan. Fast just nu är mitt huvud alltför fullt av andra åtaganden. Det är svårt att koncentrera sig, och då passar sorterandet bra.
Och så hittar jag sommaren!
Den ligger där, i mapp efter mapp. Blommor och ljus, motljus ibland,  mer eller mindre misslyckade försök att fånga mörkret bakom kronbladen. Det ska dofta om bilderna!
Kanske är det lättare att få till doften med penna än med kamera, men jag vill ha med båda, plus frön, pressade växter, kottar och allt det andra.
Hur ska det gå?
Men den HÄR bilden, den är jag inte orolig för! Den är fin!
Eller hur?
Juni är det, mitten av juni.

Inga kommentarer: