Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 6 oktober 2011

Gröna blad.

Torsdagar är Caroline-dagar, då bygger vi collage.
Det är roligt - och svårt.
Inte blir det precis lättare av att vi är två som hjälps åt, och av att vi bestämt oss för att använda, teckningar, målningar, pappersbitar OCH fina grejer ur min samling. Knepigt att komma på hur man ska göra rent tekniskt när en del saker är klart tredimensionella, men nu tror jag att vi har det.
Så i morse innan Caroline kom sorterade jag fram alla gröna blad som jag samlat och pressat. En del hade torkat dåligt och blivit bruna, andra rullade snabbt ihop sig men rätt många var vackra och hade gått att använda om vi inte bestämt oss för kärringtand och mossa istället.
ps, Caroline heter Röstlund i efternamn:)

Inga kommentarer: