Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 17 augusti 2011

Sorterar.

Jag sitter och sorterar foton från sommaren.
Det finns en massa olika högar att lägga dem i.
Sådant som ska skrivas ut eller sparas till något speciellt.
Sådant som ska sparas fast jag vet inte säkert till vad.
Sådant som bara behövs för ibland kan jag behöva komma ihåg hur något ser ut.
En del bilder sparar jag bara för att färgen på dem är snygg.
Och så sådana här. Som är vackra så det skär, vad ska jag göra med dem?
Det är den lilla blåklockan i augustikvällsljus.
Och sen en annan dag, runt lunch. Strax innan vi fick glass.

Inga kommentarer: