Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 16 augusti 2011

En dröm.

Jag drömde i natt att det var ett sådant fantastiskt ljus utanför fönstret. Det var lysande vit och grått och silver, fullt av rörelse och jag blev helt bländad.
Det gick inte alls att se vad det var.
Då tog jag kameran och fotograferade istället för att sen titta på bilden.
Och då fick jag se att alltihop var en väldig massa stjärtmesar som svirrade omkring i träden och upp och ner längs flaggstången som också stod där. Deras små pepparkornsögon blinkade och såg på mig.
Väldigt fint.
Kanske regnade det lite.
Sen när jag vaknat försökte jag måla så som jag mindes, inte särskilt lätt.

Inga kommentarer: