Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 24 augusti 2011

Sådant andra gör, del fyra.

Jag var ute på fototrunda igår, med cykel i Gunneboparken och runt Stensjön.
Det kändes som ett jätteroligt sätt att jobba på, trots att jag inte hittade allt jag hade velat plåta.
Hur har jag till exempel kunnat missa att fota näckrosorna medan de blommade?
När jag vetat hela sommaren att jag behöver de bilderna?
Så oerhört dumt.
Framför Gunnebo Slott, åt Ståloppet till, finns några halvsanka ängar där det ofta betar får.
Här och var i den fuktiga starrängen står enstaka träd , jag tror att det är alar.
Flera av träden var prydligt paketerade.
Varför då?
Kanske för att hindra fåren från att äta upp dem?
Men det var stora träd?
Och inga får syntes till?
Konstigt.
Hur som helst så var det vackert.


Runt omkring växer ganska stora partier med hårt utgallrad björk i den sanka marken. De står och ser välkammade ut med våta fötter, världen blir helt randig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu vet jag hur jag ska skydda träd mot fejande rådjur, utan att använda plast eller pengar - så underbart!