Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 2 maj 2011

Packning

Jag åker till Italien på lördag.
Och eftersom jag är en nogrann och lättstressad packare har jag börjat så smått redan. Nu tog jag till exempel fram några anteckningsböcker.
Inför resan behöver jag:
en att skriva i
en att rita i
och en att pressa växter i.
Alla är redan påbörjade, jag fyller dem mycket långsamt. I växtpressarboken låg det 6 fynd, jag tror de är från 2009. Tranbärsblomman är från den gamla torvtäckten på mossen i smålandskogen, det minns jag.
2010 samlade jag så många växter att krävdes telefonkataloger för att rymma allihop, det behövdes inför utställningen tidigare i våras.
Jag lyfte ur de små växterna ur boken. De får inte följa med till Italien. Nu ligger de på skrivbordet och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, men jag kommer nog på något snart.

Inga kommentarer: