Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

lördag 30 april 2011

Inte där

Nu blir det ingen bild, för jag var ju inte där.
Jag var någon annanstans. Närmare bestämt vid Järntorget med en öl, när pappa ringde och ville rapportera.
Han gör det hela tiden, säger att det är för att Tommy är bortrest. Då måste han ringa mig istället men så ofta och länge tror jag inte att Tommy är bortrest.
Jag tror att han ringer oss båda.
Det är inte ett dugg störande.
Nu ville han säga att han satt under lönnen och att den blommade överdådigt.
Och att det flög fyra, eller om det var fem lövsångare i den, sjungande.
Men mest ville han berätta om den stora sälgen vid Kungsgatan (så heter stigen fram till stora huset på vårt land) som har blommat över. Hanblommorna ligger i drivor under trädet nu och det är vackert i kvällsljuset. Vissna ståndare, fågelsång, gräs som inte behöver luntas för det har plattats ut helt av snön, jag borde fotografera alltihop och lägga på facebook.
Men det gick ju inte.
Och själv har han ingen kamera.

Inga kommentarer: