Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 18 april 2011

Söndag

Solig söndag.
En femårig granne på besök, hon kom springande och ville inte gå hem. Måste bara sortera diamanterna. Och fika lite på trappan och sortera en annan sort diamanter, de som brukar sitta på kylskåpet.
Och titta på blommorna.
"Jag vet vad alla blommorna heter, du behöver inte säga det."
Vi letade efter silverfiskarna men de var konstigt nog försvunna. Hittade inga maskar där det legat maskar i fjol. Balansade på alla spänger och stenar som ligger i trädgården, det pågår avancerade grävningsprojekt överallt. Träffade en humla och råkade trampa på den, samlade en snäcka och gav till min pappa.
Annars brukar det ju vara han som samlar saker till mig.
Sen sprang hon vidare till nästa granne.

Inga kommentarer: