Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 14 april 2011

Kylskåpet

Kylskåpet hemma hos mig har varit dåligt ett bra tag. Det är gammalt  och för litet och drar mycket el och eftersom vi tänkt byta jättelänge började det dessutom bli ganska lortigt...
Idag skulle det slängas.
Och alltså tömmas.
I frysdelen låg en massa bär från helt andra år, dem slängde jag. En marionettdocka som fått ohyra låg i en påse och såg ledsen ut bredvid lite fisk som jag tror jag tar till lunch.
Och i ett litet gräddpaket låg en sork.
Jaha.
Den fick jag av pappa i vintras, han hade hittat den i sin stövel på landet. I det musfria köket, hur hade den tagit sig in där?
I alla fall så är den död. Och hittad.
Nu måste jag ta hand om den i eftermiddag, skriva får jag göra en annan dag.

1 kommentar:

Caroline sa...

I vår frys är det fullt av överraskningar, så är det när man bor många och alla håller på med sitt. Det finns olika slags experiment. Snöbollar, glittervatten, agn, bär och lite fond som man kan ha någongång. ballonger med vatten och mjöl tror jag....men inga döda djur just nu, några fjädrar med ohyra till en fluga som ska bli småning om.