Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

söndag 6 juni 2010

Teknik-strul

Jag har inte skrivit något här på alltför länge och det beror på att min dator är sönder.
Alla bilder ligger i den, liksom de texter jag arbetar med. Och det är till den kameran passar och scannern, så jag kan inte få in bilder genom den här reservdatorn heller.
Först fick jag nästan panik. Hade vikt en vecka till att verkligen jobba. Skriva hela dagen och sent på kvällen också, fixa med hemsidan och lägga ut vackra bilder från försommarträdgården och på kärrviolerna vid den mossiga bäcken, de som hela tiden tittar åt ett annat håll och blir lite för bleka på bild.
Men det visade sig vara ganska bra att vara teknikstrandad.
Det visade sig att jag tänker på ett annat sätt utan tangentbordet, orden till texten jag jobbar med blir annorlunda, mera grundligt valda liksom. Det går inte att göra en hel text på det viset, inte för mig, men de här långsamma tankarna känns kreativa. och det går att sitta ute under tiden, på frukosttrappan, och skriva i anteckninsgböcker medan kaffet kallnar.
Det är sommar, jag dricker snabbkaffe och det måste kallna för annars är det för varmt.
Däremellan ritar jag.
Trädgården. Vackra ogräs. Päronspaljeer.
Det ska också göras.
Men det blir inga bilder att lägga här...

Inga kommentarer: