Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 22 juni 2010

Klöverblommor

Jag sitter och ritar.
Hur man planterar ett träd, hur man föryngringsbeskär en buske, hur man på lämpligt sätt stöttar sina hallon.
Det är inte så jättekul men inte alls tråkigt, ganska skönt faktiskt. Jag har radion på när den går att lyssna på utan att bli vansinnig och däremellan spelar jag skivor. Humlor surrar mot rutorna och hela rummet luktar semester.
För jag har plockat en klöverbukett.
I den här familjen har vi som bästa sommarlek att titta på blommor. Och allra helst tittar vi på olika slags ärtväxter, som klöverblommor till exempel.
I buketten finns rödklöver, vitklöver och alsikeklöver.
Ja.
Så jag ritar mina hallonstöttor. Och lyssnar på musiken. Och fyller lungorna med klöverdoft.
Snart är det lunch.
På bilden är det alsikeklöver.

Inga kommentarer: