Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 30 december 2010

Guld

Jag försöker få till bra sätt att visa saker på, fina saker som jag vill visa för andra så att de ser dem.
Att det är så svårt!
Allt ser ut som vanligt om man inte lyckas få med den egna berättelsen i det på något sätt, man måste plocka loss det ur sitt sammanhang och sedan peta in det igen så att sammanhanget syns.
Jag har ingen aning om ifall det fungerar men rätt ofta tar jag till guld.
Och när julklapparna var öppnade hade jag plötsligt sådär mycket wellpapp som jag önskat mig utan att säga det till någon. Det var inte wellpappen i sig som var julklapp tror jag? Eller så var det så? Jag minns inte vad den var rullad runt ens, och nu är den förvandlad till en fin rad att ha fjädrar i. Översta raden är koltrast, från en som var uppäten och spridd över stor yta ute på udden en snöig dag förra veckan när isen inte kändes helt säker.
Undre raden är mest vitkindad gås men lite kaja också från Djurgården en promenaddag i slutet av juli.
Sen ska det bli en rad kaja från Halmstad stadspark med matsäck och lite blandat de allra finaste.
Jag har två havsörnfjädrar till och med, kanske använder jag dem.
Och nedanför dem kan ni se hur himla fina tidningssidorna blev när de hade varit underlag till guldmålningen.
Dem har jag nu slagit in alla fjädrar i, som prydliga paket att vila i tills det är dags att sättas upp.
Jag gillar prydliga paket.


























Inga kommentarer: