Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 28 april 2010

Inspiration


Jag satt och ritade och så blev jag inspirerad av min egen bild!
En unge som ritar, med pappret under sig på golvet och jag fick en sådan LUST att göra bilder, stora bilder, många!
Sen var jag i stan och köpte nya block, tre stycken.
Och sen pratade jag med en kompis, Sassa. Hon skulle göra så här nu och sedan hela sommaren, 100 dagar: tänka fem minuter, rita en kvart, skriva en kvart.
Varje dag.
Som en uppgift och sedan lägga allt i en hög och se vad det blev.
Ja, tankarna är kanske svåra att lägga i en hög, men man får väl gissa att de hamnar in i texten och bilderna.
Så nu tänker jag göra samma sak, i alla fall ungefär.
Tänka varje dag -ja. Och skriva så ofta det går, just det. Men framför allt rita, varje dag, hela sommaren och allt som är kvar av våren. Blommor ska jag rita, minst en om dagen.
Så får vi se vad det blir...

Inga kommentarer: