Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 6 januari 2014

Nytt år, nya vingar...

Igår var det inlämning på kursen jag går.
Senast 18.00 skulle materialet vara inskickat - så långt man nu kommit. Examinationen är på torsdag och till dess får vi jobba vidare om vi vill.
Jag vill.
För det är roligt! I mappen jag skickade in var det en del luddiga skisser och nu tänker jag rita rent dem. I och för sig fortsätter de att vara just skisser ändå. Jag har bestämt att det är så. Ofärdigt tills det är helt klart, allt kan ändras, alla bilder göras om, alla färger bytas ut och hela historien bli annorlunda.
Nej, kanske inte det sista, men det gäller ju att få bilder och ord att berätta just det jag vill berätta.
Det är svårare än det låter.
Eller också låter det tillräckligt svårt?
Hur som helst, nu fick historiens jäntunge lite vingar hon också, till slut. Fast de måste nog växa lite innan de går att flyga med tror jag...



Inga kommentarer: