Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 23 augusti 2013

Och vidare.

Ja, vi blev ju färdiga, Caroline och jag.
Nu ska jag ha semester är tanken men det har man ju hört förr.
För vi har naturligtvis redan börjat på något nytt. Mitt i allt annat som händer pågår ett mail och sms-samtal om personer, miljö och händelser. Skurkar funderar vi på också, problem och lösningar. Syskon och föräldrar, land och vatten.
Vi får se vad det blir. För fast man TROR att man vet vad man letar efter så kan man inte vara säker förrän man hittat det. Och vi är två som letar, det gäller att hitta ungefär samma sak. Och känna igen det som ett fynd att bli inspirerad av.
Hur som helst har jag packat ner papper, penslar och färg för att ge mig ut och leta.
Det ska bli roligt, roligt, roligt!

Och det här är fönstret på finfina Bokskåpet. Det har vi tejpat igen. Där bakom har vi utställning med alla smådelarna till tre av Ina-bokens uppslag. Gå dit och titta!


Inga kommentarer: