Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 17 september 2012

Planering.

Nu var det dags igen, att planera skolbesök.
Det är roligt!
Den här gången ska jag till Lysekil.
Egentligen är det gott om tid kvar men jag gillar att tänka långt i förväg.
Lysekil är vid havet.
Jag gillar havet.
Så nu tänker jag på havet-fynd och havet-bilder och havet-text.
Text är svårast, men i mitt och Carolines projekt kommer de faktiskt till havet i slutet, och spolas upp på en strand, med snäckor, fjädrar och blommor.
Så då kan jag prata om det.
Fynden är lättast, snäckorna är redan packade.
Fjädrarna ska jag packa snart, men delar av dem var visst utlånade.
Och när jag grävde i samlingen efter snäckor hittade jag en liten ask med fjärilsvingar. Dem har pappa samlat ihop på det gamla dasset i Småland. Det är en fladdermus som sitter där på nätterna och äter. Högt upp på väggen sitter den och innan den äter fjärilarna skalar den dem som ett äpple. Vingarna strösslar ner på golvet.
Då har pappa satt en låda där att samla strösslet i.
Sen ger han det till mig, vad han är snäll.
Kanske, kanske tar jag dem med mig till skolorna. Om jag vågar.


Inga kommentarer: