Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 15 augusti 2012

Arbestplats.

I morse fick jag äntligen tag i fönsterrenoveraren. Nu kommer han snart förbi så får en bedömning.
Egentligen skulle jag, borde jag verkligen, ha ägnat sommaren åt att måla och kitta åtminstone de fönster som vätter mot sjön.
Men så blev det inte.
Inte i år heller. Åh, vad jag inte vill måla fönster!
Istället har jag suttit och målat på något som förhoppningsvis blir en bilderbok.
En välsignat regnig sommar för sådant arbete, jag och radion, regnet utanför och lätt, lätt, lätt att koncentrera sig på detta roliga.
Så här ser min arbetplats ut just nu.
Hur fönstrena ser ut tänker jag inte visa för er.

Inga kommentarer: