Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 3 juli 2012

Sommar...

Jag brukar ha så mycket att berätta om och visa men nu är det som stopp.
Det är nog sommaren.
Inte så att det händer mindre eller att jag ser färre saker, men jag blir ju inte sittande vid datorn ifall jag inte jobbar. Och det är väl bra gissar jag.
Trädgården är hur fin som helst, den får ni inte se. 4-5 pioner blommar och fler än 10 rosor. plus alla liljor. och allt det gröna - det är mycket grönt en regnig sommar som den här.
På morgnarna är sjön blank en kort stund och grannpojken berättade just att det var 19 grader varmt. Jag är inte helt säker på att jag tror honom dock...
På kvällarna är det vackert ljus.
När det regnar är regnet fint och blött och efteråt ångar alltihop och luktar gröna blad som någon naggat lite i kanten.
Det får ni inte se.
Men får se det här, en bild som jag jobbat med ett tag.
Det är två syrror, en stor och en liten, som har färgat sina kläder gröna och nu målar varandras tånaglar medan tvätten torkar.
De är mina nya sommarvänner!

Inga kommentarer: