Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 5 juli 2012

En fågelbok.

Titta här vad jag fick i present av snälla, fina Andreas!
En fågelbok.
Med plats för anteckningar och vikta fickor där jag kan lägga mina samlade fjädrar.
Så himla bra! Just fjädrarna är så jobbiga nämligen. När jag lägger dem i fickan blir de nästan alltid förstörda. Jag glömmer alltid bort dem en stund och när de till sist dyker upp är de tufsiga och fula.
Nu ska det bli ändring på det!
(just nu ligger det en ringduvefjäder och en skatfjäder i boken)

2 kommentarer:

Arro sa...

Vilken bra idé, perfekt för fjädersamlare.
Alltid lika roligt att titta in på din blogg. Får mig att önska att jag hade en kamera men på ett sätt är det skönt att inte ha en...då KAN man inte ta några bilder utan bara önska att man kunde vilket är mycket enklare...

Jessika sa...

Roligt att du gillar:)
Kamera eller inte är lite balansgång. Det får liksom inte bli så att man SER igenom den, alltså behöver kameran för att se. För att komma ihåg. Jag vill ha synen i ögat och minnena i hjärna och hjärta, kameran får göra bilder och hjälpa till. Hålla sig på sin kant.