Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

lördag 3 mars 2012

Grönt glas.

Häromdagen var det trädgårdsdag för första gången i år.
Jag och pappa rensade bort vinterståndare och höstlöv ur rabatter och från stigar, det blev fint. Snart syntes trädgården igen, i alla fall som idé.
En trädgård är till allra största delen idé.
Under den vissna stjärnflokan hittade jag en bit grönt slagglas som jag la åt sidan för det var fint.

Nästa dag kom pappa och ville ha biten.
Då hade han suttit i sitt kök och druckit kaffe medan han tittade på tavlorna över kökssoffan, samma som har hängt där i många år. Plötsligt hade han sett något han tidigare inte lagt märke till.
På det stora stillebenet i mitten fanns ju glasbiten med!
Farfar hade målat av den tillsammans med en liten bägare.
Bägaren målade han ofta, det har vi pratat om.
Men den där glasbiten upptäckte vi först häromdagen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad härligt att du hittade den!

Jessika sa...

Ja, eller hur!