Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 29 februari 2012

Sol.

Så kom det plötsligt en vårdag med mjuk mark och fåglar och de allra första blommorna, pang!
Och äta utomhus kom och ta av sig lite av det varma och glädja katten genom att gå omkring i trädgården.
Ja.
Under fågelmatan blommar snödroppar och vid hörnet av uthuset har en krokus NÄSTAN öppnat sig.
Och i hörnet av gräsmattan blommar våradonisen. Som små solar, eller jättestora tussilago, det är bara att välja.
Jag väljer solar.
På himlen väljer jag blå färg, med flygmoln och i gullregnet väljer jag en fet liten domherre som tutar inspirerat.

Inga kommentarer: