Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 14 november 2011

Vem är det här?

Häromdagen hade vi stor middag här hemma.
Vi åt gås, två stycken som jag stekte hela i ugnen.
Det var väldigt gott.
Nu har jag kokat rent ett av bröstbenen.
Bröstbenet är den där plattan mellan revbenen där vingmuskeln sitter. På fåglar är det ganska stort och den som vet vad man ska titta efter kan ganska lätt se vilken art benet tillhör.

I alla fall.
När benet var tvättat och färdigt såg det ut som ett ansikte.
Och jag tycker mig känna igen ansiktet?
Kanske är det en seriefigur eller så är det någon från en tecknad film? Det skulle också kunna vara ansiktet på en marinettdocka?
Det skulle faktiskt passa riktigt bra.
Då skulle dockan ha tunna polisonger och allvarlig, nästan lite sorgsen blick.

I samlingen hade jag redan ejder, rödhake och ormvråk.
En lite udda blandning nu när jag tänker på det...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du och dina samlingar ... jag kan inte låta bli att bli fascinerad (ibland lite motvilligt när det kommer till skelett etc. och då är jag ändå biolog). Det är något speciellt med ditt intresse för det levande som förr eller senare blir dött. Du tar vara på det som återstår på ett mycket fint sätt, kan inte riktigt sätta ord på det men det blir vackert och du kan också konsten att beskriva det i ord! Kram

Jessika sa...

Tack:)
Kram, kram

Kerstin LH sa...

Venetiansk mask, vit med lång näsa. Lite skrämmande!
Underbart!