Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 7 mars 2011

Visning

Idag har jag haft visning.
Jag visade min utställning, men också lite annat. Som till exempel kottar och träd som det växer kottar på. Blomsterängar fast nu är det vinter (nej, vår) så då syns inte blommorna. En rosensamling som bara ser ut som tomma pinnar. En picknick-filt av barr och mossa. Lite gammalt harbajs, kaninbajs och rådjursbajs som jag hade i en ask och sen några kottar till.
Bara fina grejer alltså.
Och de som tittade var också väldigt fina.
Ett gäng fem-sexåringar från Askim var det som hade åkt buss till Botan för att äta matsäck under träden med mig.
Det är ganska märkvärdigt egentligen hur mycket man kan prata, fast man mest pratar om kottar.
Jag fick en present också.
Det är en persikokärna. Men när jag fotograferade den såg jag att den ser ut som ett öga, kanske är det till och med en liten tår i ögat.
Längtar den efter sommaren tro?

Inga kommentarer: