Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 17 mars 2011

Kottar

Igår igen, botaniska trädgården, en massa ungar och så jag.
Vi pratar om kottar och löv och sen brakar vi runt och ser vad vi hittar.
Och vilka fynd! Dag efter dag, en massa helt fantastiska former som bara ligger där och ser ut som vanliga vissna löv efter vintern.
Tills man tittar efter.
Gårdagens grupp var en utmaning för mig, då de kom från särskolan och dessutom var hörselskadade. Jag är ju så van att PRATA! Nu fick vi berätta för varandra på andra sätt...
Jag tror det gick bra?
I alla fall hade jag väldigt roligt.
Och när en av flickorna kom på att hon kunde plocka kottarna ner i MIN påse var hon helt ohejdbar. Titta här vilka fina saker jag packade upp hemma sen, visst är de vackra? Och tänk vilken stor roll presentationen spelar. Fina fynd ska läggas fram fint...

Inga kommentarer: