Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 14 juli 2010

Äntligen färdig

Nu har jag suttit i flera veckor (ganska många faktiskt fast bara några timmar om dagen) och ritat spaljeer, beskärningsinstruktioner, grönsaksland och stödpinnar. Tekniska trädgårdsgrejer och jag förstår att det låter lite trist men det är det inte.
Bara lite.
Mest är det som ett pussel, eller något slags meditativt spel och jag har kunnat lyssna på radion under tiden också. Kulturnytt, matprogram och sommarlovsföljetong, allt det där som jag annars jämt missar eftersom det inte går att ha prat i bakgrunden när man skriver. Så därför är jag förvånandsvärt uppdaterad också, det känns skönt.
Och NU! Nu är jag färdig! Alla beskrivningar, en hel del smådjur, hela grönsakslandet - färdigt! VAD jag är stel i nacken, herregud vad gör man åt det?
Att koppla av med lite trädgårdsarbete eller romanläsning funkar dåligt eftersom man då har nacken i samma löjliga vinkel?
Det får bli tigerbalsam och lite kaffe, en simtur kanske. Simturer hjälper mot nästan allt.
Och det är 23 grader i vattnet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint! Jag älskar dina teckningar, speciellt växterna.
Annika

Pia Johansson sa...

Fin rödbeta.

Jessika sa...

jo, fast jag menade ju kålrabbi när jag gjorde den:)