Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 15 februari 2010


Man tycker att olika saker är kul.
Själv är jag väldigt förtjust i väder och årstider och sådant som slår ut, mognar eller kanske kommer flyttandes. När det blir lite annorlunda mot nyss, det gillar jag.
Så nu har jag anmält mig som fenologiväktare på blommar.nu.
Fenologi handlar om årets skiftningar, jättekul.
Och plötsligt blir det en mening TILL med att gå alla sina promenader i samma skogssnutt, långsamt så man hinner med.
Och de vill ju ha mina rapporter, det är också en bra sak. Sen kan man se på sammanställningar hur det växte andra år och när blommorna slog ut och blåbären mognade.
Så fort snön och isen försvinner kommer hasseln att slå ut, då ska jag rapportera den!
Nu ska jag bara hitta någon som vill ha mina rapporter om fåglar, grodor och för väderleken lämpliga skor också...
Och en sak till. Bilden ovan är en del av en årstidsaffisch som jag har gjort för Natur och Kultur. Att samla sina årstidstecken på...

Inga kommentarer: