Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 4 februari 2010


Jag gör hela tiden olika saker, det är bra.
Och dumt.
Man blir splittrad och inspirerad på samma gång, får lust och brist på tid samtidigt. Nu ritar jag tror jag, eller om det är skriver jag gör?
Eller om jag mest sitter och sorterar. Sortera är kul, men kanske är det inte det jag skulle göra först? Men om allt är i oordning, jo jag sorterar.
Bilder i varsin fil, utskrifter i olika pärmar, fjädrar i burkar och lådor.
Ord, bilder, fjädrar, kottar. Egentligen är det samma sak tror jag.
Egentligen är det samma berättelse alltihop, men vad den handlar om vet jag inte än.
Och idag var det säkert trettio bergfinkar OCH två stenknäckar i fågelmaten.
Den lilla foten tilhör en blåmes.

Inga kommentarer: