Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 26 juni 2015

Sommarlov.

Jag märker att jag inte skriver här nuförtiden.
Det är synd.
Men kanske har jag sommarlov. Kanske måste jag vara lite ledig från en massa saker för att hinna med annat som också är viktigt.

Och här under ser ni några ärtväxter. Det av det vackraste jag vet tror jag. De är sorterade efter färg och visst är det märkligt, särskilt med de gula, att det finns så många och att de inte ÄR samma fast det ser så ut när man tittar lite slarvigt.
De gula är gulvial, humlelusern, getväppling, gullklöver, trådklöver, kärringtand och jordklöver.
Och de rosa är kråkvicker, rödklöver, harklöver, duvvicker och liten sommarvicker.
Visst är de fina?

Inga kommentarer: