Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 29 augusti 2014

Tornseglare.

Tornseglaren är ingen svala fast den ser sådan ut.
Den är en seglare som seglar i luften, ibland ända upp i himlen för den följer vindarna och varma dagar kan de stiga väldigt högt.
Och sen ibland händer det att den seglar alldeles fel.
Ibland går den på grund och landar på marken. Kanske på en gård mellan hus där det bor människor och om de är mina vänner så kan det bli så att jag plötsligt står där med en varm liten fågel i handen.
Jo, för den känns varm fast den är så död.
Det är dunet och fjädrarna som gör det, att värmen samlas.

Inga kommentarer: