Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 26 februari 2014

Havssula.

Jag hoppades här i några veckor att jag kanske, kanske skulle få åka till Nordpolen.
Med Oden, ett isbrytarforskninsgfartyg.
Man skulle flyga till Alaska och sen åka med Oden nästan över Nordpolen till Tromsö och det hade varit jättekul.
Men sen valde de någon annan och det var över hundra sökande så nu är vi nog många som är lite besvikna.
Om jag hade fått åka, då hade jag till exempel kunnat få se en havssula.
Det hade jag gillat!


3 kommentarer:

Malin Fasth sa...

Hej Jessica! Vi lånade din och din kollegas fina bok om Ina och trädandarna på bibblan. Så himla fin bok!!! Underbara bilder och fins berättelse. Min 6åring tyckte också om den.
Och hoppas att du kommer till Nordpolen en annan gång!

Jessika sa...

Vad glad jag blir! Jo, vi känner oss faktiskt ganska stolta, Caroline och jag.

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har ...
Jag jobbar på Sjöfartsverket, men jag visste inte om att man kunde ansöka om en sådan resa ...
Synd att de valde någon annan då ... :)
Du är jätteduktig!!!