Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 2 december 2013

Adventspresenter.

I går var det första advent.
Vi hade adventssöndag, alltså en vanlig siencefiction-söndag förstärkt med glögg, pepparkakor, ljus och pappersstjärnor. Gästerna var kompletterade med pappa.
Ibland när man har gäster så har de med sig presenter och om man har tur får man sådana presenter som verkligen passar bra, alltså att den som ger dem har tänkt. Nu fick vi till exempel hutlösa mängder smågodis.
Det passade utmärkt! Jag, och inte bara jag för den delen, älskar smågodis och nu när  jag skriver det här känner jag att jag är lite klibbig..
Pappa hade också en present. Hans presenter är nästan alltid helt rätt som presenter TILL mig, men framför allt är de presenter FRÅN honom. Gårdagens presenter var två stycker ursnygga svamppinnar. En mörkturkos och en orange.
Fast ingen av oss visste säkert vad det var, mer än någonslags röta. Den oranga pinnen ser ut att vara asp eller körsbär men den turkosa vet jag inte. De är helt mjuka båda två. Och snygga.
Kanske någon annan som vet vad det är för en svamp?




1 kommentar:

Unknown sa...

Gulle dig! Vill också ha en pappa som ger presenter.