Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

lördag 23 februari 2013

Snöhästar.

Det finns en runda i Visby som man kan gå med två vägar genom skog och en vid stranden och så väljer man lite beroende på humör och väder. Det blir en lagom promenad hur som helst.
Där har jag gått i stort sett varje dag nu i tre veckor.
Idag till exempel gick jag först längs stranden och sen i den nedre skogen, det är där det växer lärk. (i den övre skogen växer det nappträd)
Jag pratade i telefon ganska mycket med min kollega Malin och vi pratade om hästar och bilder av hästar och barn och sånt där som kollegor pratar om. Sen la vi på och så gick jag en bit till och sen kom jag till ett litet stall.
Tror jag.
Ett snöstall med murgrönestaket, pinnhinder och stornosade snöhästar. Det KAN såklart ha varit något annat också men jag gissar att pinnhindren var tänkta till hästar. Eller kaniner.
I ärlighetens namn var det inte så lätt att artbestämma djuren.


Ja, och längs stranden hittade jag den här, fast det var igår när jag gick åt andra hållet. I morgon åker jag hem och det ska faktiskt bli rätt skönt.
Även om jag redan planerar nästa besök här...


Inga kommentarer: