Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

lördag 20 oktober 2012

Lysekil.

Den här veckan har jag varit på skolbesök i Lysekil.
Jag har träffat alla ettor, alla treor och några tvåor på grundskolorna i kommunen.
Det var roligt!
Hösten hade kommit lite längre än här hemma. Det regnade nästan hela tiden och eftersom skolorna ofta låg på landet eller i småsamhällen har jag sett otroligt mycket höstlöv.
Gult och gult och gult - gråa dagar men ändå så mycket gult i mina ögon.
Att träffa eleverna är oerhört roligt och inspirerande. De har massor av frågor och är uppriktigt intresserade, oftast uppmuntrande men ibland kritiska.
Klasserna jag mötte hade alla förberett sig. Det är så bra när de gör det för vårt möte blir så mycket bättre då, särskilt för eleverna.
Och som om det inte skulle räcka - i en av klasserna var det en elev som räckte upp handen och meddelade att hon hade en present till mig!
Jo, för hon hade läst på min hemsida att jag samlar på natursaker och att jag ofta får dem i present.
Och så hade hon tagit med sig hemifrån, tro det eller ej, en alldeles underbar liten hög med rävtänder!
Det är sant.
Rävtänder. Till mig.
Att man kan bli glad!

Inga kommentarer: