Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 1 juni 2012

Sommarpresent.

Pappa har varit på Tjörn.
En av dagarna var havet tillräckligt stilla för en kanottur ut till Stora Rön. Det är en älsklingsö, väldigt fin långt ut i havsbandet.
Där var så mycket fåglar, fler än någonsin sa pappa.
Nu tycker vi i och för sig alltid det. Att det är fler fåglar än någonsin, vackraste blomningen på länge, ovanligt vackert på det stora hela.
Så det kan ha varit precis som det brukar, men det spelar ju ingen roll.
När han kom hem hade han med sig fynd till mig, det är precis som vanligt i alla fall.

Först fötter av skärpiplärka.
De har legat länge i solen och blivit spröda.
Sen fötter av knipa.
Och till sist vinpennor av gråtrut.
Tydligen har gråtruten svart på de yttersta vinpennorna, fast det syns inte.

Ja.
På måndag åker jag dit själv. Vi får se vad jag hittar...

2 kommentarer:

Pia Johansson sa...

Låter härligt med Tjörn o hav!

Jessika sa...

Ja, det ska bli så skönt, även om det bara blir några dagar:)