Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 7 juni 2011

Bada.

Nu är det badsäsong, äntligen.
Vattnet är mjukt och luktar gott, godare än jag minns faktiskt och då minns jag ändå en alldeles underbar doft.
Vass luktar det, och färskt trä. Och brygga och aborre, levande aborre.
Det är ganska varmt också, 20 grader minst.
Och fullt av glada grannbarn.
Men då är det så här, att även om vattnet är varmt och även om man är till exempel tio år ungefär så blir man ganska kall efter timmar av badande.
Genomblöta, vitblå och alldeles gåshudade står de på bryggan i en pöl vatten. Underkäken hålls krampaktigt still när de förklarar för föräldrarna att de "inte fryser alls"...

1 kommentar:

Malin Fasth sa...

Hm, ja det där känner jag igen. Min treåring vägrade gå upp sist trots att hon skakade :)