Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 19 oktober 2010

Hackspett

En annan dag, en solig, när jag var i Botaniska och gick runt.
Förra vecka var det, jag gick tre varv i parken då och ändå hann jag inte se allt.
I alla fall.
En bit ovanför Finns Mosse hamnade jag under en hög torraka med hackspett i toppen.
Hackspetten trummade och hackade så det dånade mellan träden, som en urskog lät det fast mitt i stan. Det är så i Botan, i alla fall uppe i Arboretet, att det är som storskog på riktigt och stadens ljud faller undan så att man blir som förflyttad.
Där stod jag och var förflyttad.
Hackspetten verkade inte bry sig om mig alls så jag smög fram emot träden tills jag kunde lägga handen mot. Och då kände jag vibrationerna. De som blev när hackspetten hackade.
Det var en bra sak.

Inga kommentarer: