Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 30 mars 2010

Tre bra saker.

I en kruka som jag vände fram för att sätta penseer i satt en yrvaken nässelfjäril och tryckte.
Sen flög den iväg.






Och uppe under löven bakom huset blommar våradonisen. Vår adonis, det är vår i den, hör!
Då bestämmer jag att det är april redan nu och i april tänker jag vara lite ledig.






















Och sen kom en granne/kollega med ugglefjädrar som hon hittat i Gunnebo. Vi tror i alla fall uggelfjädrar, luddiga och fina. Mjuka. Bruna.
Jag fick dem!

Det var tre saker.
Dessutom svävade tre ormvråkar över mig när jag krattade runt i rabatterna. Men det har jag ingen bild på.

Inga kommentarer: