Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 26 februari 2010



Idag är det en sådan där mellandag.
Jag vet att jag har mycket att göra, men det klarnar liksom inte. Som om jag letar efter något, den rätta tanken tror jag.
Om några veckor ska jag på skolbesök. Inför det behövs många tankar, säkert flera hundra och nu håller jag alltså på och samlar in dem. En efter en.
Ungarna jag ska träffa är mellan 6 och 9 år. Det är ganska stor skillnad faktiskt. Några av klasserna hämtar sina barn i villorna i väst, i andra grupper går ALLA barn på hemspråksundervisning de första två lektionerna. Vad för slags roll det spelar har jag ingen aning om. Men jag vet att det behövs många tankar...
Och så tänkte jag att jag behövde en speciell låda, det ligger gamla fågelfoton i den som någon annan har tagit. När jag hittade lådan fann jag också denna bild. Det är en näbbmus.
En sak är märklig med gamla faktagrejer. De kommer liksom att berätta något helt annat med tiden.
Dessutom är det här tydligen bild nummer 42, och 42 är som ju alla vet svaret. Det vi inte vet är frågan. Den ligger nog i en annan låda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad spännande med skolbesök! Hur går det till och hur beställer man det?
Har du teman på museet med?
Annika