Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 8 februari 2010



Jag tänker att jag vill gå ut.
Fast det skulle vara en annan dag då, med ett annat slags väder och en helt annan årstid.
Och jag skulle gå barfota och det skulle blomma överallt. Något nytt skulle ha slagit ut och jag skulle blivit glad för det.
En sådan dag, då skulle jag genast gått ut.
Nu är det istället samma som hela tiden.
Vädret är samma och allt det som ska göras först är ännu inte klart.
Så jag sitter här och gör det jag ska och nu är lunchen slut också så det är väl lika bra att börja.
Och så här ser kojorna ut när det är vinter.









Inga kommentarer: