Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 12 februari 2010


Om sådant som faktiskt är ganska svårt.

Om man ska göra bilder, både teckningar och foton.
Av små djur, växter, mossa och väder. Det är en rolig uppgift, en av de roligaste. Och jag tror faktiskt att jag kan.
Det är väldigt skönt att kunna något...
Men det är vinter hela tiden, snövinter. Grått ljus med små stänkar av stålblått vissa dagar, isvitt och blänkande andra dagar, man ser kylan på luftens färg.
Det är svårt att göra till exempel mossan rättvisa då... När den inte ens syns.
Jag får rita av mina samlingar, och leta bilder på internet. Kolla i böcker, det funkar ganska bra, men lukten?
Det är tur att jag gillar väder för det gör att jag kommer ihåg saker, som väder. När det nu bara är samma hela tiden.
Väder är svårt att rita med tunn tuschpenna, nästan omöjligt.
Och så försöker jag fotografera lite varje dag i hopp om att någon bild ska bli bra.
Ibland blir de det.
Men det är koltrastar dem på allihop...

Inga kommentarer: