Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

onsdag 24 februari 2010



De säger att det ska töa snart, och kanske regna lite och sen frysa på igen.
Och ishallen i Kållered har rasat in för det var så mycket snö på taket.
Inte för att jag tror att taket ska rasa.
Men kanske för att det verkade kul?
Och så stod där en stege.

För säkerhets skull satt jag ner i snön och skottade, mitt emellan min och pappas fågelmata. Under mig flög hackspetten, honan idag, och skatorna var glada för de hade fått ost. Rödhaken hoppade i päronträdet.
Högt upp i luften svirrade bergfinkarna och det är inte kallt idag, bara väldigt skönt.
Nu ska jag jobba. Det kommer att gå jättebra!

Inga kommentarer: