Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 9 februari 2010


Att teckna på museum.
Jag trodde att det skulle vara en bra idé. Lugnt liksom, jag och alla djuren och de skulle sitta stilla, vara tysta och synas.
Jag skulle få massor gjort, myrungar, nyckelpigebebisar, små grejer som hoppar i vatten, kanske lite snäckor eller musslor.
Först drack jag kaffe och egentligen borde jag ha begripit redan då hur det skulle bli. För det satt kanske tre lågstadieklasser i matsäcksrummet och käkade pannkakor. Jag fick äta mina medhavda smörgåsar i caféet, för personalen tyckte synd om mig..
Ja.
Och sen kom det tusen föräldralediga pappor och några mammor, alla med två barn var. Och några dagisgrupper. Och insekterna var ju så små!
Jag kunde faktiskt inte se dem och dessutom hade de varit döda sedan mitten av 1800-talet. Det skulle bli mer naturtroget om jag bara gissade rakt av hur de såg ut...
Men jag fotograferade några av de allra stiligast fåglarna, och så det där hörnet med älsklingsgnagare, bakom elefanten. De är fina...
På utvägen förstod jag att jag ändå hade haft tur för då kom det dessutom typ trettio pensionärer på guidad tur...
Eftermiddagen spenderade jag på stadsbiblioteket, men där hittade jag inte heller det jag sökte.
Ja, ja.
Men det var roligt, alltihop.
Och i morse var det 6 stenknäckar vid fågelmatan.

Inga kommentarer: