Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

söndag 28 mars 2010

PROBLEMLÖSNING
OM jag får idéer när jag är ute och går eller åker buss eller så, då har jag ett anteckningsblock med mig för att skriva upp dem i.
Och om jag har glömt min anteckningsbok kan det hända att jag skriver på ett papper som jag lägger i fickan.
Men om jag inget papper har, händer det då att jag skriver ner idéerna i händerna?
Undrar fundersamma 1-2or i Lövgärdet. De vill verkligen veta, och ja, det händer att jag skriver i mina händer.
Men om det regnar och jag står så här - de visar, alltså med handflatorna uppåt, mot regnet, vad händer då? Försvinner idéerna då?
Och det hade jag inte tänkt på. Men så är det nog. Att då glömmer jag nog de idéerna, de som stod i handen, ja tyvärr...
Då räcker en pojke upp handen och säger lyckligt, men du kan ju ha vantar!
Ja.
Så nu vet jag det, väldigt bra.

3 kommentarer:

Annika sa...

Visst är det fantastiskt att barn har lösningar på nästan allt?!
Annika

Pia Johansson sa...

Va fint. Men du vet, de bra idéerna kommer alltid tillbaks, så man behöver inte oroa sig så mycket, fast kanske i ny skepnad...
Jag skriver ofta kom-i-håg på händerna, folk brukar undra mycket över det har jag märkt.

Jessika sa...

Ibland är det ganska skönt att bli av med en idé också. Det är inte precis någon brist på dem.