Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 7 april 2011

Grönsiska

Fåglarna är vårfåglar nu.
De letar i holkarna, sjunger i träden och äter mer än någonsin. Det är lite andra sorter än på vintern, till exempel har det kommit grönsiskor.
Jag vet inte om de kommer att häcka men kanske?
Domherrarna är fortfarande kvar, snyggare än någonsin. Och idag kom det en turkduva. Någon sådan har jag inte sett i trädgården förut.
Annars är det mest bofinkar och talgoxar och blåmesar och pilfinkar. Det är rådjur också, fast de äter inte av fågelfröna.
Den äter krolliljor, hundtandsliljor och späda tulpaner...

Inga kommentarer: