Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

måndag 4 oktober 2010

Höstpresent

Fem fina presenter från Småland, pappa kom med dem nyss.
Först: Silkesmusseron. Den ska man steka för sig, för den har en väldigt konstig smak. Konstig och kul.
Sen: Rättika, jättestor. Jag är lite tevksam till om jag egentligen tycker om rättika, men okej.
I mitten: Palsternacka, det är gott.
I mitten den också: Mangold, extra snygg. Det är också gott.
Näst sist: Jättegiftiga spetstoppiga spindelskivlingen. Det är alltså så den ser ut, jaha. Den ska man INTE äta, för då dör man långsamt och under plåga. I min skog är den jättevanlig.
Sist: Spyboll, förmodligen kattuggla. Den låg på dass, faktiskt. Den som gjort den har ätit torddyvlar, man kan se de blanklila benen.
Ja.
Tack så mycket!

Inga kommentarer: