Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 11 maj 2010

Saker jag såg i Danmark


Bokskog.
Stora bokskogar, med lysande lysgröna alldeles nya blad och stammarna svarta av regn. Violer på marken.
En mus som sprang runt i kyrkogårdens kompost.
Påskliljefält. Man tror att det är raps, men det är det inte. Inte maskrosor heller.
En avlång damm framför ett slott. En rund ö i dammen, full av blommande poetnarcisser. Och en liten vassrugge helt nära narcisserna. I vassen låg en sångsvan på ägg.
Två fasaner i ett träd.
Elvira Madigans grav.
Bland annat.
På bilden är det en påsklilja som heter Jack Snipes. Den såg jag här hemma när jag kom hem igen.

Inga kommentarer: