Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

torsdag 20 maj 2010

Ritmusik


När jag tecknar vill jag höra på musik.
Musiken ska vara på svenska, gärna något slags visa och helst ska jag kunna sångerna utantill så att jag kan sjunga med samtidigt som jag ritar.
Det finns ganska många sådan skivor, jag har massor och jag kan dem utantill. Tycker om dem, sjunger med, allt sådant.
Men ibland behöver man en ny.
Igår fick jag en ny.
Eva Borgström som jag ju tycker sjunger så bra (helt underbar röst till exempel) har ÄNTLIGEN gjort en skiva och jag var på releasepaty hade roligt och kom hem med ett signerat exemplar.
Idag har jag ritat benved. Det behövdes två och ett halv varv på skivan för det - fortsätter det så här kommer jag snart att kunna den också utantill! Bra va!

Inga kommentarer: