Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 28 oktober 2011

Små saker.

Tillsammans med en kollega håller jag på med ett kul projekt som bland annat innefattar mina samlingar. De ska vara med på bild, som ett collage och det är lite knepigt för samlingarna är ju inte precis platta...
Vi provar olika metoder hela tiden.
Igår fotograferade jag därför delar av samlingen mot vit bakgrund, det har jag gjort förr. Det känns knasigt men kul att lasta småsakerna på en bit akvarellpapper och springa ut med dem på trappan för att plåta, sen in, hälla av fynden och lasta på något annat.
Så där koncentrerat ser man hur vackert allt är.
Allt.
Ekollon, kottefjäll och videkissar till exempel.


Inga kommentarer: