Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

fredag 14 oktober 2011

Städar lite.

Det behövdes.
Och inte hann jag klart heller.
Om man städar sällan blir det väldigt skräpigt i hörnen.
Under vardagsrumsbordet till exempel låg det en driva kronblad från pelargonerna. Rätt många låg på fönsterkarmen också, de hade samlats i ett ostronskal som jag har där för att det ska vara fint.
Det blev ändå finare med pelargonblad, faktiskt.
De mörklila, nästan svarta bladen kommer från Pelargonium Sidoides och de vita är Pelargonium Cotolydonis.
De orangea kornen är Sidoides ståndarknappar som har fallit av.
Och så är det nog lite damm också.
Nu ska jag samla på det här.

Här är en bild från dagen därpå också, med morgonljus och mera pollen.
Då blir allt orange.
Jag kunde inte välja.

Inga kommentarer: