Anteckningar om sådant som händer eller har hänt

Som jag tänker på eller har sett, sådant som någon sa kanske? Eller om jag läste något. Och så lite rapporter om sådant som jag hittar eller får, till exempel av pappa...

tisdag 18 oktober 2011

Medan färgen torkar.

Idag har jag målat hela dagen, småfåglar.
Det var talgoxar mest, först sju stycken. Några som flög och några som satt alldeles framme vid fönsterrutan och tittade in.
Sen ville jag ha med fågelsång också, helst röd. Det fick bli en rödhake i ena hörnet.
Den blev lite större än talgoxarna, jag låssas att det är värdeperspektiv.
Sist målade jag en åttonde talgoxe och lite guld längs ena kanten.
Det var en rolig dag.

Vid halvfemtiden blev det ett mellanrum när den åttonde talgoxen skulle torka och precis då kom solen fram och gjorde en regnbåge så nära huset så jag har aldrig varit med om maken!
Jag kunde se från fönstret var den gick ner. I grannens äppelträd nämligen, det som de aldrig plockar av.
Jag tror att det är Signe Tillich.
Sen blev den dubbel och sen slutade det regna men då hade färgen redan torkat.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mm rödhaken är min favorit. Jag har varit med om en sådan regnbåge en gång och den var hel, precis läge för att leta efter skatten eftersom det var tydligt var den gick ner. Förmedlade dig idag - kändes bra (hoppas att du tycker det också)! Syns på fredag!

Jessika sa...

Tack för förmedlingen! Jag blev jätteglad.
Vi får se vart det leder...
Naturum känns som rätta plasten för mig faktiskt:)